Direktlänk till inlägg 10 april 2008

Ensam hemma

Av Astrid - 10 april 2008 08:24

Idag har Tindra blivit lämnad hemma ensam för första gången.

Maken åkte hem vid lunchtid och det hade tydligen gått bra.

Ingenting på golvet och inget sönderbitet.

Men vi har stängt till alla farliga elsladdar.

Sedan så åkte vi en tur till makens jobb på kvällen.

Många klappar blir det av alla vi möter.

En valp kan nog ingen motstå.

Vi träffad eockså barn med  kälkar och lillkillen hade valp hemma så det ble ett lite kramkalas

Det är jättebra med barn som är van hundar vid dom första mötena.

 
 
Ingrid

Ingrid

12 april 2008 10:02

Här är du lite flitigare att skriva än i din egen blogg. Men det är klart, har man åtagit sig uppdraget att skriva inlägg för lilla Tindra, så vill det ju till att sköta det.
Jag önskar er en riktigt trevlig helg!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
corina

corina

12 april 2008 21:44

Synnerligen en bra träning för valpen att umgås med barn! Hon verkar duktig den lilla tösen:)

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

13 april 2008 00:23

Har läst ALLT! Blir så avis, låter så mysigt med den lilla. Dessutom är hon ju så vacker, liksom Sussi var. Stackars Stella, är det lederna eller har nåt annat tillstött? Vad är det för smärtstillande hon får. Fy jag känner att jag missar så mycket valpprat, bra med denna blogg så jag kan läsa tillbaka
Trevlig Helg!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=pellispricken

 
Ingen bild

Astrid

13 april 2008 09:12

Ingrid Det mesta kretsar runt Tindra nu :)
Corina ja när vi inte har egna i huset så får vi "låna" andras
Kerstin det är åldern som Stella börjar känna av.Det är Metacam som hon äter.
ett inflammationsdämpande och smärtstillande medel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 31 januari 2011 08:39

Ser att jag inte skrivit här på länge Jakten under hösten belv en älg för Tindra Hon var efter älg flera gånger men älgen stack över Stockforsälven Husse var inte den piggaste under året jakt heller för i slutet av säsongen så blev han tvungen ...

Av Astrid - 3 november 2009 10:56

Ja nu är det längs sedan jag skrev här ,men känner att jag måste uppdatera lite Mycket har hänt sedan Tindra kom bort ett drygt dygn från husse under jakten till att ha lärt sig vad jakten går ut på Hon söker bra och kommer tillbaka till husse nu...

Av Astrid - 18 april 2009 13:07

Tindra började löpa den 6 april och har blivit väldigt lugn. Hon drar inte längre i kopplet och är inte lika lekfull längre . Så jag hoppas att det är bara tillfälligt  Hon leker alltid med två saker samtidigt sina gosedjur och en boll . Hon fällde...

Av Astrid - 2 mars 2009 16:40

Temperaturen hemma var – 22 grader. Jag muttrade om kyla och frun föreslog att vi skippar utställningen. Jag ville ändå fara. Vi kunde ju vända och åka hem om det kändes för kallt. 175 km enkel väg kändes som en fin utflyktstur ändå. På utstäl...

Av Astrid - 1 mars 2009 20:14

När vi vaknade i morse så var det minus 22. Först så tänkte jag att vi skippar utställningen ,hon är ändå för liten. Men vi åkte iväg och det blev allt kallare efter vägen. Efter lång väntan så var det vår tur När domaren mätte Tindra så visade det ...

Ovido - Quiz & Flashcards